Sunday, February 3, 2013

Hvordan å skifte fra Daddy's Girl til fars Omsorgspersonen

Tricia følte den fulle virkningen av å være medlem av den Sandwich Generation som hennes far gikk ned i sin 80-tallet. "Pappa og jeg delte slik moro ganger sammen da jeg var ung-han lærte meg å ri en hest, skyte en BB pistol, is skate, stå på hodet mitt. Han var alltid så aktiv. I fjor, måtte jeg insisterer på at han ikke kjøre lenger. Nå, å se ham stokkes rundt bare bryter mitt hjerte."


Det er vanskelig for noen baby Boomer å se som foreldre svekkes. Og de kan komplisere situasjonen ved å være i fornektelse om deres sårbare tilstand. Det er opp til deg å erkjenne den sanne tilstanden og være enkel i håndteringen av deres økende skjørhet. En rekke problemer som må diskuteres, ubehagelig som det er - helsevesenet direktiver i en nødsituasjon, langsiktig omsorg alternativer, utpekte fullmakt, distribusjon av inntekt og eiendeler.


Etter å ha vurdert de praktiske problemene som må håndteres, vil du føle mer kontroll som du samle detaljert informasjon og legge til rette for de mest umiddelbare bekymringene. Som Tricia, kan du huske de gode tidene og bruke noen av følgende 8 tips for å hjelpe deg med å planlegge og gjennomføre din omsorgssvikt:


1. Omfavne endringer i dine foreldre og respekterer deres integritet. Akseptere dem til stadiet de er, selv som de blir mindre sterk fysisk og mentalt. Willa reminisced om hennes far. "Han har alltid vært min helt. Som barn, jeg følte meg trygg med ham fordi han var så mektig. Nå beundrer jeg hans mot og verdighet, som han strever med å komme til enighet med slutten av livet spørsmål."


2. Bruke innlæring flere om dine foreldres sykdom. Utdanne deg selv på hva du kan forvente og ressursene som er tilgjengelige. Snakk med venner som har gått gjennom lignende erfaringer for å få realistisk tilbakemelding og konkrete råd.


3. Kontroller at foreldrene dine er som er involvert i beslutningsprosessen som de kan være. Flytte ut av sitt eget hjem, kan det bety deres tap av uavhengighet. Dette skaper ofte sinne, frustrasjon eller følelser av depresjon. Forstå deres smerte og engasjerende en geriatrisk sosialarbeider eller gerontologist på denne tiden kan være nyttig for alle i familien.


4. Ikke gjøre det alene-sikker hjelp, selv om det er over dine foreldres innvendinger, og har support systemer på plass. Nå ut, opprette et nettverk, leie noen til å hjelpe dem så ofte som du tror er nødvendig. Betty var vanvittig om å lage ordninger for hennes far etter sitt slag. "Jeg var så lettet da jeg ble introdusert til sykehuset utslipp planleggeren. Hennes kompetanse og vennlighet gjorde flytte til et rehabiliteringssenter nesten utholdelig." Gjør god bruk av samfunnet intervensjoner, avlastning, støtte grupper og voksen caregiver ressurser.


5. Være ærlig med din familie. Engasjere dine søsken i problemer og løsninger. Be om praktisk hjelp og representanten ansvar. Har dem satt til side personlige agendaer og jobber sammen mot kollektive mål.


6. Noen ideelle organisasjoner over hele landet tilbyr gratis tjenester eller økonomiske tilskudd for avlastning for familiemedlemmer som gir det meste av omsorg til deres kronisk syke eldste. Den føderale regjeringen, gjennom nasjonale familie Caregiver støtteprogrammet, gitt midler for avlastning til over 190.000 familier i 2004. Hvis du vil vite om det er et program i lokalsamfunnet, kan du gå til Eldercare.gov og se etter eldreomsorg Locator, eller ringe 1-800-677-1116.


7. Se dagens utfordre som en lærevillig øyeblikk og få mest mulig ut av å lære hva du kan. Bruke disse leksjonene til andre områder av livet ditt. Hva innsikt har du fått om håndtering med din egen aldringsprosessen? Hvordan kan du snakke med din barn om dine ønsker når du blir eldre?


8. Se etter positive i disse tøffe tider. Gloria var lærer mye om seg selv som hun brydde seg for sin far i de siste månedene av hans liv. "Jeg hadde aldri virkelig testet som dette før. Noen ganger omsorg for ham virket som mer enn jeg kunne tåle, men jeg holdt det gående. Nå vet jeg hvor sterk jeg kan være." Til slutt, tro mindre om hva du taper, og mer om sjansen du kan få. Dette kan være den eneste gangen i livet ditt at du har muligheten til å gi tilbake til foreldrene dine følelsesmessig hva de har gitt til deg


Som du oppdager mer om å utvikle din egen kapasitet for robusthet, vil du finne måten å ernære deg. Du kan ringe på din tro, din åndelighet, eller din sans for humor. Stole på hva opprettholder du i løpet av disse mest vanskelige stunder.


© 2007, www.HerMentorCenter.com

No comments:

Post a Comment