Saturday, February 23, 2013

Evel Knievel-itis eller midtlivskrise?

Her kommer han kjører nedover gata, i hans ny Corvette! Wow! Du kan høre hvisker i nabolaget nå. Det virker som helt siden han ble 50 han ikke har vært den samme.


Kjenner du igjen dette scenariet? Dette er hva som skjer når din relativt normalt, moderat attraktive, sakte balding neste nabo får en ny skinnende leketøy. Det er en midtlivskrise, og faren er sikker på å følge.


Det er utallige eksempler på menn blåmerker deres sinn, organer og egoer etter at du slår 50 år gammel. Min egen far, stillesittende dataprogrammerer, bestemte han var James Dean i denne alderen. Han gikk ut og kjøpte en Harley Davidson motorsykkel som var større enn ham.


Det er et ordtak som går som dette: "de fleste ulykker skjer nær hjemmet, så hvis du vil unngå en ulykke, den beste tingen å gjøre er trekk!" Jeg tror dette var historien om min fars liv. Han krasjet og brent på to separate anledninger - en gang ved å treffe en hjort og en annen av nesten blir påkjørt av en bil og smitte over på løs grus i veien under unngåelse manøver. Total erstatning inkludert to brutte ribbeina, en brukket krageben, et forslått ego og to hauger av skrapmetall.


Litt lavere mot bakken, og litt yngre, min bror i en alder av 40, besluttet at han skulle få sin gamle skateboard fra 1980 tilbake ved å ha en budkrig på eBay. I 2005 kjøpte han hans 25-årige G & S Fiber Flex skateboard (som koster $100 i 1980) for $300.


Han hadde en metode til hans galskapen. Nygift, og en stolt eier av to aktiv hundene, min bror trodde at han kunne bedre gå dem hvis han var på hjul! Han ville hastighet ned oppkjørselen med to hundene tauing ham på hans nye/gamle skateboard. Alle "hunder" delta hadde en blast.


I likhet med kjøring, når han går en hunden, du alltid må se opp for den andre fyren. En dag, hørte jeg min bror forstuet en skulder og brakk håndleddet hans når det cutest lite Skrekkelig krysset hans linje å hilse hans to Labs og styrtet ham til bakken.


Hvis du er en kone eller mor, gjør deg klar for verkende bein av din splitter nye 50 år gammel. Når du hører ham si: "Hei elskling, jeg tror jeg skal kjøre i New York Marathon neste år" eller "Babe, gjett hva? Jeg sluttet bare AARP Rugby Team." Eller "kjæresten, jeg tror jeg kommer til WWE Fantasy leir. Jeg vet jeg kan lære Rockens trekk"så er det tid til å forberede seg på verste. Enten han lider av Evel Knievel-itis eller midtlivskrise, mannen din er en bonehead, og han kommer til å skade hans bein, ledd, leddbånd, og tilbake. Men forhåpentligvis, han vil ikke bryte nakken!


Din mann og hans verkende kroppen trenger din støtte. Så ta ut din oppvarming pads, Ace bandasjer, gasbind og TLC. Glem ikke å ha noen Phosoplex. Dette vil hjelpe oppbevare hans skjøt smurt, redusere stivhet og redusere smerter forårsaket av stress av sin nye "sportslig" aktiviteter.


Bekymre deg ikke, vil han være tilbake. Bare be han ikke vil bli skadet for livet, frosset nær toppen av Mt. Everest eller klemt fast i en rakett nederst på Snake River Canyon.

No comments:

Post a Comment