Monday, January 14, 2013

Vel hva skal du gjøre når du pensjonere?

Jeg er ikke ekspert på pensjonsalder; Jeg er ikke en psykolog, jeg er ikke noe annet enn en vanlig fyr som begynte å tenke på "Hva skjer hvis ingen vil tilby meg en jobb når jeg nå en viss alder".


Du se jeg var redd for ikke å gjøre noe som vil holde mitt sinn aktiv. Jeg ble betraktet som en datamaskin guru før noen selv laget frasen. Den første datamaskinen jeg noensinne har arbeidet på var en Elliott 803. Det var en føljetong datamaskin og tok 20 minutter å trene ett års boliglån repayments.


Jeg forlot hjem i en alder av 15, og ble med i britiske Royal Air Force. Jeg reiste verden for 14 år høflighet av dem. Jeg gikk til noen spektakulære Air Force posteringer. (Shetland øyer, Mount Troodos Kypros, Singapore, Tyskland etc.,) før jeg forlot og emigrerte til Australia.


Jeg hadde en pokker for en overgang endring fra et coddled miljø i RAF til "civvy" street. Plutselig hadde jeg å gjøre alt selv. Ingen hadde tenkt å gi meg med overnatting, ordne min reise eller finne meg en jobb.


Jeg fant denne skremmende og led av hodepine og en følelse av angst når jeg våknet hver morgen.


Dette fortsatte i år før det bare forlot meg. Jeg har aldri forstått dette, som jeg hadde ingen problem å finne en jobb når jeg flyttet til Australia. Min kone og jeg hadde våre egne hjem og to vakre barn.


Jeg fikk raskt en jobb med Honeywell informasjonssystemer arbeider på deres stormaskiner. Jeg kommet raskt for å bli en av deres senior stormaskin ingeniører i Australia som akkumulert med meg å være invitert til å jobbe på en av sine første "Super datamaskiner" tilbringe mye tid i USA.


På denne tiden følelser av frykt hadde forsvunnet, men jeg ofte tenkte tilbake på at overgangsperiode og lurte på.


Nærmer seg offisielle pensjonsalder gjorde meg tenke på det enda mer. Her var jeg etter en ganske aktivt liv både jobb klok og hjem klok. Jeg hadde kommet fra engineering til ledelsen rådgivning til retrenchment. Ja retrenchment.


Det var etter retrenchment at jeg seriøst vurdert hva jeg ville gjøre etter den offisielle pensjonsalderen.
Jeg bestemte meg for jeg ikke hadde tenkt å pensjonere. Jeg var ikke til å fungere så mye, men jeg hadde tenkt å fylle livet mitt med alle slags ting jeg gjorde i fortiden, pluss har tid til å gjøre nye ting.


En gang år siden ikke lenge etter at han forlot RAF leste jeg en studie på lang sikt hæren, Luftforsvaret og marinen folk trekker. Dette bekymret seg først og fremst med senior ikke underoffiser rekkene (The stasjonen Warrant Officer i RAF, regimental Sergeant Major etc).


Studien fant at etter pensjonere, (pensjonsalderen var 55 år) gjennomsnittlig levetid etterpå var 5 år. Primære begrunnelsen var at deres liv var plutselig tomme. Deres hel verden dreide seg om deres liv i styrkene.


Station Warrant Officer var for eksempel personen som nesten drev administrasjonen av air force base. Han var den som fastsatt loven til alle junior rekker (og med til tider offiseren rangerer. (Personen han rapporterte til var kommandanten stasjon) Hele sitt liv (jeg hadde aldri kommet over en kvinnelig swollen bryster-disse i disse dager) dreide seg om base, inkludert alle happenings på sergeant's mess.


Utviklingen av langsiktige relasjoner var få og langt mellom på grunn av snu mennesker på baser.


Dette er faren folk bør prøve og unngå. Man skulle tro, "Hva er det jeg gjør nå at jeg kan fortsette til pensjonister". "Hva er det yrke klok at jeg har alltid ønsket at jeg hadde gjort". "Hva er det som vil ikke være alle omfatter", "Hva er det at jeg kan starte og stoppe på vilje, hvis jeg ønsker å"


Ikke bli satt av med "Jeg er til gammel til å starte eller lære noe nytt". Oberst Sanders ikke starte hans "Kentucky Fried Chicken Chain" før han var 65. Og han var blakk samtidig. Han endte opp med å leve til å bli over 100 år gammel. Holde seg aktive sikkert gjorde noe for ham.


Grøsser jeg når jeg hører om alle de menneskene ser frem til å skrive inn aldershjem og slikt.


Vel en av mine "ikke" pensjon jobber begynner en pensjon artikkel directory. Dette er én måte å bruke noen av min tidligere erfaring i teknisk område innfatning den opp.


Hva skal du gjøre venter din 100 å komme i 35 år tid? Har en 35-års ferie, bare sitte i en sykdomsfølelse venter grim reaper, eller gjøre noe med det?

No comments:

Post a Comment