Monday, April 8, 2013

Pensjonering: Din tur til å oppgradere igjen!

Jeg har aldri hatt noen problemer med å pensjonere seg.


Jeg husker å legge merke til at min pensjon ville bli maksimert snart og at hvis jeg fortsatt sammen med min karriere kunne jeg bare gjør samme som innskudd på atten pop bokser mer, enn hvis jeg pensjonert og ikke fortsette å arbeide for en lønnsslipp! Pokker, jeg tenkte, som er en morgen på stranden med et par gummihansker, en halv time med en søppelpose på en rockekonsert eller besøker mine naboer resirkulering bidrag i timen.


Jeg hadde hobbyer som jeg ønsket å forfølge, aviser for å lese, sent på kvelden filmer å se på, og for en gangs skyld jeg ønsket å være en ansvarlig for hva jeg gjorde hver dag. Tretti-åtte år, som Pavlovs' hunder, hadde jeg svarte på en bjelle. Ring, starte arbeidet, ring, stopp for lunsj, ringen, på tide å gå hjem. Valget var en enkel en. Det tok alle tretti sekunder.


Misforstå ikke, jeg hadde en veldig hyggelig og utfordrende karriere som jeg ikke ville ha utvekslet for noe, men som pensjonering dag kom nærmere, jeg ble klar over andre pensjonister i trening og forvirring som var snikende inn i deres liv. Noen, som meg, var avslappede og telle dager mens andre ergre seg, bekymret og opptrådte liksom "tapt".


Men dette er hvor det blir interessant. Jeg har fortsatt problemer med å forstå hvorfor noen pensjonister har så mye av et problem, ikke fungerer. Riktignok noen har penger problemer, enten fordi det var ingen pensjon av noe slag, eller det oppstod en feil å spare for fremtiden. Noen ganger har en familie katastrofe eller dårlig helse tvang spørsmålet. Uansett årsak, jeg tror du må ha riktig tilnærming, og en plan, hvis avgang er å arbeide for deg.


Viktigst av alt, er imidlertid tilnærmingen. Som i så mange ting i livet er det mer i måten du nærmer deg problemet enn faktiske problemet i seg selv.


Prøve og se på pensjon som en andre videregående skole.


Vi alle ønsket å la High School, og gå videre. Vi alle planlagt hva vi ville gjøre, og noen hadde selv jobber eller utdanning etablissementer å flytte inn. Ingen av oss planlagt å gå tilbake. Vi ønsket en ny begynnelse, et nytt liv. Vi ønsket å oppleve livet og vokse. Jeg kan ikke huske noen av mine venner sier, "Geez dette er kjedelig jeg skulle ønske jeg kunne gå tilbake til High School!"


Ta samme syn på avgang. Planen før du hopper. Se på det som en ny æra av livet ditt, en mulighet for en ny begynnelse, en mulighet til å endre, ta opp nye ting, leve et mer spennende eksistens, lære et nytt språk, ta opp en ny hobby, starte et hjem virksomhet. Endre retning!


Pensjonering bør være våre eldste college-eksamen, og jeg for en vil ikke gå tilbake.


Faktisk er jeg egentlig ikke en god eksempel fordi etter min videregående skole jeg tilbrakt et par år på universitetet og deretter gikk tilbake til videregående skole som lærer.


Dårlig eksempel virkelig.
Vel, du skjønner poenget uansett, ikke sant?
Oss pensjonert mennesker kan håndtere ting sånn: en endring i retning!

No comments:

Post a Comment