Wednesday, April 3, 2013

På lidenskap og lille gamle damer

Nylig foreslo noen at jeg åpne hvert nummer av min nyhetsbrev med en "lidenskap setning."


"Du trenger å starte med å lage en lidenskapelig uttalelse abut hva du tror, og hvorfor du gjør dette (i hver utgave).


Hva gode forslag!


Så, hva er jeg lidenskapelig opptatt når det gjelder aldring?


Jeg er lidenskapelig om ignorerer kronologiske alder, og i stedet, bor min oppfattet alder. Hvis flere kvinner gjorde dette, ville det være færre lille gamle damer toddling rundt.


Jeg er lidenskapelig opptatt av å eliminere "alder" som et verktøy til å diskriminere-en ond fortsatt veldig mye med oss. For eksempel tar rivaler av presidentvalget håpefulle John McCain potshots på hans 70 + alder, insinuating han ikke kan leve lenge nok til å fullføre sin periode hvis valgt. (Ansvarsfraskrivelse: Dette er ikke en plugg for John McCain.)


Alder problemet er gyldig til et punkt. Men se, hver kandidat uansett alder kunne dø mens hvis office. Er ikke dette grunnen til at vi har en vice president? Vår kultur har ikke fanget opp med virkeligheten at i det siste århundret levetiden har økt med 27 år. Men noe forteller meg at selv om dette var felles kunnskap, eldre folk ville fortsatt oppleve diskriminering. Vårt samfunn verdsetter ikke eldre mennesker så mye.


Jeg er lidenskapelig om transformere tradisjonelle avgang fra en periode med nedgang og bortkastet potensiale til en oppfylle Stadium i livet som er drevet av makt og visdom av modenhet og pågående engasjement i sømløs, produktiv vekst.


Jeg er lidenskapelig opptatt av å fremme awesome styrke kvinner har men ofte bruker ikke fordi de er ikke oppmuntret til å gjøre det ved en kultur som trives økonomisk og politisk på ofte unngås forverring som følger med fremmarsj alder. (I færre ord, svekket alderdom er big business.)


Og fremfor alt, jeg er spesielt opptatt av å hjelpe kvinner å unngå å bli lille gamle damer.


Du trenger ikke å bli en liten gammel dame. Og for posten, liten gammel dame-ness har ingenting å gjøre med grått hår og rynker eller hvis du veie mer (eller mindre) enn du gjorde 25 år siden.


"Lille gamle damen" er ikke en hyggelig begrep. Det er krenkende, og brukes vanligvis til å nedverdige en eldre kvinne. Det er et begrep som trolig aldri skal brukes, men la oss håndtere virkeligheten. Vi vet alle en liten gammel dame når vi ser en. Og når vi gjør, bør vi løse at "det ikke er til å være meg."


Hvordan unngår du å bli en liten gammel dame?


Det er mange måter, men unngå begynner i hodet ditt. Det starter med overhaling din egen stereotype tenke på hva du mener "gamle". Det betyr at du exchange løst "Dette er alt jeg kan eller bør gjøre" tenker for "Jeg kan gjøre noe" tenkning. Den førstnevnte er den lille gamle damen som tenker. Sistnevnte er tidløs, lidenskapelig tenkning som garanterer vekst og prestasjon. Lille gamle damer er passiv "acceptors". Tidløs kvinner er som flerårige blomster. De stadig blomstre og fremsatt ny vekst.


I boken blockbuster "Fet pensjon" forfatteren Mary Lloyd kommentarer på oldness: "'Gamle' er ikke et pent bilde-rynkete, rumpled, langsom, dum, lett å sinne og insisterende på vår egen smålig behov. Grådig. På måten. Er at du? Er sikker som faen ikke meg."


I hvertfall trenger ikke å være deg eller meg!


Du unngå å bli en liten gammel dame ved å bestemme seg, i hvert fall etter alder 40, som du ikke vil kjøpe inn den rådende senior kulturen, som er en kultur for nedgang og forfall. Unngåelse må være en bevisst beslutning om eller annet du vil bli sugd inn i en livsstil som definerer hvordan du bør leve og hvordan du bør være som "senior". Lite bidrar mer til utvikling av liten gammel dame-ness enn overensstemmelsen senior kulturen.


I en alder av 40 du tenke ut en plan som vil hjelpe deg vokse, være produktiv og tilrettelegge realisering av ditt fulle potensial så lenge du lever. Det betyr at du ikke vil velge å delta i en livsstil som har som sitt fokus leve livet som et tidsfordriv. Du vil delta i en livsstil som har mening og hensikt med noen angst kastet i. Alle stress er ikke negativt. Når stress hjelper deg med å vokse, har det verdi.


Når du har nådd modenhet er hva skjer stort sett opp til deg. Jeg sier "i stor grad" fordi du ikke er full kontroll over livet ditt. Det uventede skjer. Det er hvordan du håndtere det uventede som teller. Du har kapasitet til å være en bloomer så lenge du bor, og uansett hva som skjer, og du kan innlemme den mentaliteten i måten du lever livet ditt.


Hvorfor jeg skriker om dette? (Og du kan høre meg skriking, ikke du?) Jeg tror lidenskapelig hver kvinne kan unngå å bli en "liten gammel dame". Enhver kvinne bør og kan være avgjørende, pulserende og produktiv inntil dagen hun dør. Forbilder hjelpe. De viser at til tross for vår kultur som fremmer nedgang i stedet for vekst i senere år, er det mulig å ignorere kultur, så vel som med antall år du har levd, og oppnå alt du har drømt om å oppnå.


En av mine favoritt rollemodeller er Dr. Helen Harkness. For inspirasjon, få en kopi av hennes geni arbeid, "Don't Stop klokken karriere." Hennes tenkning er dyp og unike, og jeg garanterer at det vil hjelpe deg å være en tidløs bloomer i stedet for en liten gammel dame.


En annen favoritt rollemodell er Mary Lloyd. Du må lese boken "klask på siden av hodet", "Fet pensjon." Hennes vidd og visdom er piercing og minneverdig. Det vil slå din tenker opp ned og muligens, inn og ut. Det er det du trenger å unngå å bli som fryktede lille gamle damen.

No comments:

Post a Comment