Sunday, December 9, 2012

Kan du sover for mye og hypoglykemi

Folk kan spise for mye, de kan drikke for mye vann eller de kan utøve for mye. Grunnen til at de ikke kan sove for mye er fordi de ikke kan kontrollere når de sover. Kroppen sover bare etter behov. Du kan prøve å sove for 20 timer, men du kan ikke, hvis ikke kroppen din trenger å sove som lang. Noen mennesker trenger å sove 24 timer i døgnet. Dette kalles en koma. En fyr var i en bilulykke, og gikk i koma for 3 måneder. Det var mange år siden, men han virker nesten normalt nå. Noen mennesker er deprimert og vil sove 12 timer per dag.


Mange mennesker vil våkne opp etter sove og føler meg fin. Deretter vil de gå tilbake å sove og senere våkne opp og være følelse forferdelig. Da de tror at de sov for mye eller for lang. Dette er likt når du slutte å røyke. Selv om du føler virkelig forferdelig, er det bra for deg. Hypoglykemi (hvorfor jeg jeg endre emnet) er faktisk sjelden. Mange mennesker vil gå hele dagen uten mat og følelsen svimmel, syk, lys ledet og de forestille seg at deres blod sukker har falt for lavt. Men dette er ikke hva som skjer. Når kroppen går for lenge uten mat, går inn i en fastende modus. Noen vil si at det går inn i sult-modus, men dette skjer ikke før etter at kroppen har vært i fastende modus for ca en måned.


Når du er i fastende modus, er kroppen din å bli kvitt giftstoffer i et hurtig tempo lik når du slutte å røyke eller slutte å ta heroin. Noen som slutter å ta heroin samtidig, kan dø. Det er vanlig for noen å ha de over symptomer i fastende-modus. Dette skjer når du går hele dagen uten å spise noe mat, og også når du sover mer enn vanlig. Sovende hastigheter opp denne fastende modus. Når du opphever din raskt, kalles det dele raskt. Du rask hver dag, og bryte den når du spiser pause-fast (uttales brek-knyttneve).


Jeg fortalt dette til en kvinne som sa at hun ikke kan rask fordi hun har hypoglykemi. Jeg fortalte henne at når kroppen går inn i en fastende modus, tungen blir belagt. Hun gikk hele dagen uten mat og fikk de symptomene som hun trodde var hypoglykemi. Hun kikket i speilet og så at tungen var belagt så hun visste at det jeg sa var rett. Så hun skrev meg slik at jeg vet at jeg vet hva jeg snakker om. Måten å kurere din abstinenssymptomene fra røyking er å fortsette uten å røyke.


Måte å kurere dette problemet med søvn eller gående hele dagen uten mat, er med faste. Jeg pleide å ha det problemet med å føle dårlig etter å ha gått hele dagen uten mat. Nå, jeg kan gå uker uten mat, og jeg føler meg fin. Selv om det føles dårlig, er dette bra for deg når du få rikelig med søvn. Mange tror at sove er bortkastet tid. Det er ikke bortkastet tid. Svært viktig ting skjer når du sover. Det er vanskelig å forstå dette når du ikke får det store bildet.


Det lille bildet er at du har bedre ting å gjøre. Det store bildet er at en dag du vil dø og ikke kunne gjøre noe i den fysiske verden. Når du er i dyp søvn, du besøk at ikke-fysiske verden at du er i hele tiden, men du er ikke klar over det. Det er svært lik stedet du går når du dør. En sovende person ser ut som de er døde, men forskjellen er at de vil våkne opp. Siden søvn ikke kan kontrolleres, har de fleste amerikanere problemer med å sove. De har å gjøre ting å slippe deres stress slik søvn kan bare skje. Det er noe som du ikke kan kontrollere, og det er derfor du ikke gjøre det for mye.


Hvis du har problemer med å sove kan du gi opp ting med koffein i den. Du kan prøve å drikke Rooibos te før du sovner siden dette te hjelper deg med å gå i dvale. Du kan prøve å få øvelsen (som yoga) i løpet av dagen, men ikke akkurat før du sovner. Du kan prøve ting som er avslappende som leser, meditasjon eller lytte til musikk.


Copyright 2007 by Chuck Bluestein www.phifoundation.org

No comments:

Post a Comment