Wednesday, December 26, 2012

Fet pensjonering: Vil du være klar?

Da Mary Lloyd spurte meg å vurdere hennes bok, fet pensjonering: Mining din egen sølv for en Rich Life jeg avtalt, men med en viss beven. Det er to ord i tittelen som er turnoffs for meg: "pensjon" og "sølv." Jeg avsky og avskyr ordet "pensjon", og ordet "sølv" tryller opp visjoner av velstående par spille golf og går på cruise som en livsstil. Selv om ordet "fet" brukes til å endre ordet "pensjon" på en positiv måte tenkte jeg, "Vel, her er en annen bok som forteller gamle folk hvordan å leve livet som et tidsfordriv."


Jeg sa jeg ville vurdere det så jeg hoppet inn i min vanlige "La oss få dette overstått" speed-reading modus men raskt bremset ned for å nyte hva forfatteren sa. Hvis du noen gang har begynt å lese en bok, og etter å ha lest bare ett avsnitt du vet du ikke ønsker å sette den ned, er dette en av de bøkene. Er det umiddelbart klart at Mary Lloyd er en strålende kvinne med en bestemt sans for å skrive engasjerende prosa. Ja, hun snakker om pensjonering, men ikke på måten jeg hadde forventet.


Mary ser pensjon som begynnelsen på en ny og spennende fase av livet-hvis du nærmer deg det riktig. Du har sett eller lest bøker med samme fokus, men fet pensjon er i en klasse for seg selv. Jeg lover, denne boken er annerledes, på flere måter enn jeg kan telle. Det krever mye for meg å bli denne imponert.


Fet pensjonering ikke bare forteller deg hvordan å forberede for en oppfylle pensjon (Hvis du ønsker å bruke ordet "pensjon"--forfatteren kaller det "forlater arbeid".) Forfatteren gir deg ekte verktøy for å hjelpe deg å oppdage hvem du er og hvordan du bestemmer deg for hva du virkelig ønsker å gjøre med resten av ditt liv som vil oppfylle. Det er sider og sider med øvelser som vil hjelpe deg å bli kjent med deg selv som du aldri før. Det er litt skummelt, men også intenst frigjørende.


Fet pensjonering vil hjelpe deg på følgende måter:


• Utfordre falske grensene antas for å være en del av "aldrende"
• Oppdag hva som er unikt viktig for deg
• Tilgang energi til å live pensjonering overstrømmende
• Definere din beste livsstil og retning
• Utvikle ferdigheter for å oppnå et tilfredsstillende pulserende pensjon


Og alt er gjort på den mest engasjerende måten du kan muligens forestille deg. Her er noen kapitteloverskriftene som angir du er i for noen underholdende og utfordrende lesing:


• Mentale Monkey barer
• Muttere og bolter og andre fysiske ting
• Marshmallows, istappene & stikkende ting i mørket
• Administrasjon av Zucchini
• Kuttet listen for hele Enchilada


Hvis du er nær pensjonsalder fet avgang er en må lese. Det kan være livsforandrende og med livet lagring fordi du sannsynligvis ikke har tenkt om fremtiden i tankene-åpning slik Mary Lloyd gjør. Hvis du er i "pensjon", og har fått fast i en brunst, denne boken vil hjelpe deg med å løfte deg ut av brunst og opp i livet vil du og fortjener.

No comments:

Post a Comment