Tuesday, September 18, 2012

New Age åndelighet � morgen har vært alle natten kommer (del 28)

Søndag morgen kom og Gideon var men et minne som jeg busied meg selv med normal småting dagliglivets. Senere jeg gikk en tur, og kom til å tenke på de siste årene, om Gideons kommentarer på hvordan vi alltid glemme de gode tingene og huske dårlige seg. Det syntes det var nettopp motsatt av hva psykologer har å si. Jeg ble lært at vi har en tendens til å glemme våre ubehagelige opplevelser og husker gode. Likevel, hvor mange av oss alltid fokusere på hva kan ha vært, hva slapp unna, eller våre feilgrep heller enn våre prestasjoner?


Jeg hadde lært så mye fra Gideon og hadde satt så lite som skal bruke. Jeg, også, var skyldig i å ikke telle mine velsignelser. Ifølge ham blir uansett hva vi fokusere på vår virkelighet. Kanskje ser for tett vanskelighetene i siste, hindret jeg meg fra å se hva som kan være. Jeg besluttet da, og det å gjøre mitt beste for å endre det jeg så på ting.


Plutselig kom realisering til meg i en brilliant flash innsikt. Jeg var trygg. Barna var fine. Vi var alle sunn, og det hadde vært akkurat nok penger i det siste å holde oss kommer. Malika og Jonathan gjorde svært godt i skolen. Jeg hadde helt forandret karriere retninger, og var nå skrive artikler for magasiner, forelese og konsulenttjenester. Jeg selv hadde en bok publisert og skrev andre. Ingen hadde repossessed bilen min, boliglån ble oppdatert, mine nye venner var ekstremt støttende og selv slektninger syntes ikke å være så belastende som før. Ting skulle egentlig ganske bra med løfte om å bli enda bedre.


Hvorfor så jeg bekymre så mye om alt? En venn hadde én gang kommenterte til meg at det syntes jeg hadde glemt hva det var som å være lykkelig. Og nå, som jeg pondered alle disse tankene, det ble klart for meg at foruroligende ble en vane og av samme resonnement, å være lykkelig var også en vane. Det var bare et spørsmål om valg. Erfaringer i livet Opprett ikke våre følelser. Heller, våre følelser har mye å gjøre med å lage våre erfaringer.


For å lese resten av historien besøk http://www.spiritual-simplicity.com

No comments:

Post a Comment