Saturday, September 29, 2012

Å ha en Midlife-krise er både morsomt og terapeutiske

Får gamle er for fugler, så hvorfor bry? På 43 er livet mye mer moro enn den noen gang var på 23. Da var det alt om dating, ser bra og prøver å få endene møtes. Nå jeg er eldre, klokere og mer komfortable med livet mitt, er alt mye mer underholdende enn det pleide å være. Ingen flere konkurrerer med andre kvinner for en mann, eller å være altfor bekymret om klærne mine var den siste moten. Vært der, gjort det. I dag, jeg liker å se bra ut, men er ikke om å gå seg trender utslitt av de i tjueårene. Min semi-conservative stil blir satt gjennom årene, er jeg glad i business casual klær. Jobbe hjemmefra, det er ikke nødvendig å kle seg med mindre på occaision å gå ut. Her hjemme hvem trenger sko? Borte er dagene da jeg bodde i høye hæler, å gi beina "riktige" utseende. Pokker med det. De er i mitt skap for spesielle occaisions, og det er god nok for meg.


Mange mennesker jeg kjenner har alle sin egen form for "midlife kriser." Den moralske typen, for eksempel at nye hobbyer. En av mine venner er obsessive om vektløfting og ser bedre enn noen twentysomething på hans gym. En annen kjøpte en Porsche, og tar det til bil viser for å vise den. Som for meg, jeg hadde mindre ansikts rejeuvenation gjort for å ta av et arr eller to, og kjøpte en vakker elektrisk gitar jeg hadde lyst for aldre. Hele livet, jeg bare hadde akustikk, nå har jeg to gitarer, ett akustisk/elektrisk og en bare elektrisk. Det er bare morsomt for meg, som jeg har ingen interesse i å være i et band, minner meg av mine yngre dager når jeg pleide å spille "Trapp til himmelen" eller "Støv in the Wind" på min akustisk gitar. Nå kan jeg spille "Back in Black" og andre gode rock RIFF elektrifisert. Oh, pleasures det lille i livet. Uten dem, vi får gamle og visne opp, så det er OK å nyte dem.


Mine venner si barna sine tror de er sprø, kommer til å se gamle konserter av våre favoritt 80 's band. Men hva er livet uten å endelig kunne se en Rolling Stones eller av hvem konsert (Hvis du liker rock and roll.) Bon Jovi er fortsatt rundt og cuter enn noensinne. Gå tilbake til våre ungdommer selv for øyeblikket, vi kjøper t-skjorter for å minne oss av våre herlighet dager vei tilbake når. Vi er eldre, men ikke følelsesmessig død. Det er forfriskende å se ting som vi en gang likte, må vi alle våre liten utsalgssteder.


Revisiting barndommen hobbyer og ønsker kan være smertefullt, så lønner det seg å se. Jeg pleide å ha en hest, og tilbrakte all min tid som en gutt på låven med ham. Tar opp ridning tretti pounds tyngre, og nå med astma, er det ikke så lett for meg, men hvem bryr seg. Hvis det blir for mye, da jeg opphøre og hvile. Prøver er bedre enn ønske du hadde gjort det, men ikke plaget å prøve. Min hest utdannet fortalte meg, "du ser så glad ridning." Hun har ingen anelse om. Galloping en hest over en hoppe er en av mine mest favoritt gleder i livet, og selv nå jeg fortsatt gjøre det. Det tar bare litt arbeid suge i at magen til å passe inn i min ridning breeches, det er alt.


Gå videre, tør å se dum og nyte selv. Vi har bare ett liv, så vi trenger for å leve det til fulle. Gjøre det nå, fordi en dag det kan være for fysisk vanskelig å gjøre dette. Etter å ha en herniated disk dette i fjor, ble det klart for meg at smerte kan føre oss til å ha begrenset mobilitet. Da min smerte gikk bort, var det en helt ny leieavtalen på livet som jeg verdsetter enda mer enn før. Være godt å din helse, til å gi deg den beste sjanse til å ha mange, mange dager av helse og lykke. Ved å tillate deg selv å gjøre tingene du vil gjøre, vil du ikke ha angrer senere. Gå for det, og ha det gøy.

No comments:

Post a Comment