Friday, October 12, 2012

Leve med demens

Mamma har vært borte 3 år nå døde i en alder av 84. Vi virkelig begynte å miste henne 20 år tidligere bare vi visste ikke på tiden. Mine foreldre var den lykkeligste par i verden, kjærlig gode foreldre, til meg selv, søster og bror. Aktiv i alle våre sportslige opplevelser, skoleaktiviteter, og som vi vokste til voksne støttet oss på noen måte de kunne. De var aldri fra hverandre, og pappa var så beskyttende av mamma som vi trodde var nydelig. Vi visste aldri mamma hadde demens i år, og jeg tror ikke faren gjorde enten. De bodde med min søster i en leilighet som er knyttet til min søsters hus som var store som de hadde sikkerhet for deres alder. Heller ikke å måtte gå inn i et "hjem" eller så vi tenkte. Det var en ideell situasjon alle runde. Jeg flyttet til et annet land 28 år siden, og derfor omsorg var virkelig igjen til min søster. Jeg pleide å komme tilbake hvert år og ved spesielle anledninger å se dem. Alt var bra inntil far døde i en "tidlig" alder av 74!


Det er da vi begynte å merke små ting med mamma. Ikke mye i begynnelsen, min søster bare fortsatte med å fortelle meg hun var vag mye og veldig glemsom. Som jeg sa ikke for mye på innså først, men på ser tilbake senere vi fars beskyttelse av mamma var at hun hadde vært slik i lang tid. Min søster tok henne til en lege, og han sa hun var i tidlige stadier av demens ingenting å bekymre seg om ville sannsynligvis bo slik for år. Ingenting ble gjort så langt som vi visste det ikke var noe å bli gjort. Denne situasjonen varte bremse blir verre over år først, og deretter den beveget seg svært raskt. Min søster var en engel alle disse årene omsorg for henne. Jeg selvfølgelig følte meg skyldig bor i et annet land og etterlot henne å gjøre det alt selv. Heldigvis hadde hun en herlig mann! Som jeg sa det skjer sakte i begynnelsen før det blir til scenen de kan ikke være alene i det hele tatt. Dette blir svært drenering på personen som er omsorg for dem. Min søster besluttet å holde mamma hjemme så lenge hun kunne.


Mamma var greit for en stund, men begynte å bli frustrert og opprørt over mye og veldig veldig glemsom. Det var lettere å bli enige med henne enn å prøve og forklare som hun aldri forstått ting lenger. Vanskeligste var min søster og jeg bestemmer det var tid for henne å gå til et hjem for riktig og spesialisert omsorg. Min søsters skyld var ubegrunnet, men hun fortsatt gikk gjennom en vond tid med vedtaket. Støtte henne og flyr over mer regelmessig var det eneste å gjøre. Skulle ønske jeg hadde av vet det var hjelp å forstå denne veldig trist sykdommen. Jeg har nå funnet nettsteder gjennom skal min eBok butikk cbdeluxe til forskning og få hjelp om emnet. Jeg har ikke en datamaskin deretter.


De siste årene var veldig trist da hun begynte å unnlate å selv vite meg når jeg besøkte - det var tider jeg ville gå for å se henne og hun trodde jeg var hennes mor eller søster. Hun har alltid anerkjent min søster som var deilig. Min søster gikk for å se henne hver dag. Du ser hvor trist og krevende denne sykdommen er. Heldigvis begynner de å gjøre store funn nå for å hjelpe - for sent for familien vår. Når du besøker disse hospicer innse du virkelig hvor mange folk lide denne skjebne. De synes å være ok i seg selv bare forvirret mens familiene miste dem helt selv om de fremdeles lever. Mamma gikk veldig fredelig i slutten - hun hadde en fantastisk life - så trist vi var fraværende fra den i sine senere år. Gjøre hva jeg sa, hvis du har et familiemedlem med demens - forskning og finne ut alt du kan om det å hjelpe deg å forstå.


Mer kan bli funnet på bloggen min på http://gr8riches.com/gr8blog

No comments:

Post a Comment