Thursday, April 12, 2012

Livet mål er utfordret av aldring

Sannsynligvis tenke du på deg selv som i dag klokere og mer intelligent, siden en viss tid skiller deg fra barnet du var en gang. For meg virker det som århundrer siden at mine bekymringer var begrenset til metoden bør jeg bruke til å bryte nyheter til mine foreldre som jeg har besluttet å bruke min sommer ferien med mine venner i stedet av dem. Men, selv om disse klosset forekomstene tilhører fortiden, der er timene det jeg savner følelsen av noen ellers har vilje til å bestemme; praktisk talt på noe, fra hvor du skal spise til hva de skal gjøre i mitt liv.


Å være en kontroll-narkoman over livet mitt valg jeg har nylig innsett at jeg er mer eller mindre stuck med denne ukjente følelsen av at livet holder går forbi, og jeg ikke har ennå innså min potensial; hva som kan være. Denne fryktelige øyeblikk, den nøyaktige tidspunkt at jeg måtte fortelle meg sannheten og ingenting mindre enn sannheten eller hjelpe meg Gud, kom en onsdag kveld som jeg skulle være ute å feire min bursdag som er 30. Jeg har aldri ansett meg selv å være den typen person som er redd for å få eldre og ønsker å unngå å bli påminnet om en slik gledelig dag. Men den bestemte kvelden som jeg returnerte hjem fra en dag med hardt arbeid, jeg følte trang til å holde min kropp og sjel begrenset i stedet for å få ut og "å ha moro." Selv om jeg har valgt en særegen tid for introspeksjon, forstyrrer en stemme i hodet mitt holdt roping at min nåværende valgene påvirker tingene jeg er i ferd med å oppleve og alder faktisk mine drømmer.


Bo i en rask modus for mer enn et tiår, minnet venner nylig meg at vår skremmende tanker er faktisk well-justified og det er ikke bare vår fantasi at disse rynker, som stadig vender uten en invitasjon, ikke representerer noen form for visdom eller "lagt-verdien" siden vi bruke tid tenker ting i stedet for å handle. Søker den sanne hensikten med livet mitt var mitt mål som natt. Alarmerende realisering at jeg ikke var innhold med min nåværende tilstand, og visste ikke hva nøyaktig jeg ville gjøre med livet mitt, unntatt gå videre, akkurat som gutt som ble fanget i en voksen kropp i filmen "Big" med Tom Hanks, på først gjorde meg smile og senere ga meg kroppstemperatur som sannsynligvis ødelagt bekymringsløse ånden av min bursdag feiring.


Aldring resultere i å finne et formål i livet? Jeg tviler det sikkert. I dag, smiler jeg når jeg hører barna besvare spørsmålet "Hva vil du bli når du blir stor?" Basert på min egen erfaring, min drøm om å bli en "gave wrapper" har lenge blitt glemt, og i dag jeg synes å konsentrere alle min innsats ikke om å faktisk nyte det faktum at jeg kunne realisere drømmen helst jeg ønsker, men heller på søker etter metoden som vil tillate meg å fortsette å forfølge det. Etter min mening vises den største utfordringen når en innser at i løpet av tiden det tar for å skaffe frem midlene mot å oppnå et mål det opprinnelige målet er "magisk" fortrenges. Eksempel på bruk av min personlige drøm tilbringer jeg nå mesteparten av tiden min prøver å finne den beste metoden for å tjene penger som vil tillate meg å kjøpe en gave, uansett hvis jeg er den som brytes det eller ikke. Selv om jeg fortsatt nyte prosessen, er ikke lenger innpakning en gave det endelige målet. Hvordan komme og jeg har savnet mitt mål? Selv om jeg fortsatt søker etter det rette svaret, konkluderte den kvelden sole-søker med realisering at siden livet er full av overraskelser, per definisjon vi opplever det uforberedt. Akkurat som et barn. Men å være en voksen betyr enda en gang vi er i stand til å styre våre liv-valg. Er du nå kunne se "mål-aldring" gapet?

No comments:

Post a Comment