Friday, April 20, 2012

Åpne alder-kapittel

Som min bursdag raskt tilnærming, jeg fanget meg tro at jeg bør forsvinne midlertidig, fjerne mitt speil og en kalender fra veggen eller selv deaktivere telefonen for å unngå å bli påminnet at jeg må legge til et annet år ved svar på spørsmålet "hvor gammel er du?" Men sannheten er fortsatt at det er ikke unnslippe. Om man har å konfrontere en alder av 30- eller 60, å legge til et annet år er alltid ikke en enkel prosess. Det er en tåpelig å selv å forestille seg at en kunne redde seg selv fra tortur tanker for å få eldre, bare fordi det er tid til å høre "Happy Birthday!" har kommet igjen. Så, hva kan en gjøre? Plukke opp telefonen og fortsette lidelse de merkeligste tidspunkter for å måtte si "Takk" når det eneste svaret som kommer til hjernen er "Hvorfor dette ikke slip ombestemme deg?"


Ikke misforstå. Jeg betrakter meg selv velsignet for å ha venner og disse venner ringer meg å feire det faktum at jeg er i live. Jeg gjøre også når sin fødselsdag er opp. Men måtte tåle realisering at jeg har nettopp gått gjennom et år og oppleve scenen å anslå prosessen, vanligvis også utført før nyttårsaften, er en stygg ting å gå gjennom når en er ikke skikkelig forberedt. Så, hvordan kan du føle deg avslappet og svare med tillit nummeret som betyr din earthy eksistens? Dette er ikke et enkelt spørsmål. Forskere og psykologer, blant mange andre, har studert virkningen alder har på ens mentalitet og livet valg og det faktum at det er en helt annen opplevelse å feire din 5th fra bursdagen din 85th. Bortsett fra å være i stand til å oppleve livet med øyne full av forvirring, og selv om du føler takknemlig du har vært i stand til å se en venn, slapp av, lytte til lydene din ektefelle gjør mens dusjing og kysse din elsket seg så ofte som du liker, er du fortsatt rådvill om denne "bursdag avtale" er bra for din mentale helse, eller det er bare en annen anledning til å konsumere og kaste en fest til invitere over personer du ikke har sett på lenge.


Vel, er det begge deler. Det kommer an på hvor godt en kan godta endring som kommer med alder og hvis en er i stand til å lære fra livets erfaringer mens coping med ulike utfordringer. Det er alltid muligheten for å godta hva livet bringer til dørstokken uten å trekke ut en lærdom ut av det. Men denne typen meningsløse tilnærming vil forlate deg grubler om bursdagen din er faktisk en god eller en dårlig dag for deg å huske. Selv om du planlegger ikke å bekymre deg om din alder hele dagen av bursdagen din jubileum, er lurer på om du kunne ha gjort ting annerledes løpet av året som har bare lagt til livet ditt reisen bare en naturlig prosess som du vil gå gjennom, på et tidspunkt. Egentlig er det denne prosessen som vil lede deg å kjenne deg selv bedre og finne måten å vokse gammel uten å miste den følelsen av lykke og lykke som du brukte til å bære rundt i en alder av fem før blåser bursdag lysene.


En av de mest berømte sitatene om alderdom kommer fra Henry Frederic Amiel, som har en gang sa, "Å vite hvordan du vokse gammel er master arbeidet med visdom, en av de vanskeligste kapitlene i levende stor kunst." Det er en undisputable faktum at du er navigatøren av livet ditt skip så jo raskere du innse at det kan gå mot uansett hvilken retning du velger, jo raskere vil du bruke litt tid på signering langs munter birthday theme song og posere med et smil på din venns kameraet.

No comments:

Post a Comment