Monday, April 16, 2012

Alder og personlighet endringer

De fleste av dere på et tidspunkt har hørt noen uttrykker en mening at ens personlighet er betydelig endret som år gått. Vel, i de fleste tilfeller er dette faktisk en myte. Personligheter, endrer ikke med alderen. Men bli temperaments mer uttalt som tiden utvikler seg. Det er grunnen til hvorfor folk som har vært negativ mens young, vil bli grouchy når får eldre, eller som de som var positive når de fortsatt på skolen, forblir vennlige som de eldes.


Det finnes tilfeller, men når uventet eller unexplainable personlighet endringer skjer. Men oftest, disse er forårsaket av fysiske eller psykiske lidelser eller noen form for skade. Følelsen forvirret, desorientert, deprimert, express voldelige eller paranoid oppførsel og har delusions, kan alle være resultatene av stoff eller alkohol misbruk eller en uoppdaget sykdom. Dermed før avstøpning en stein til personen hvis adferd er betydelig endret gjennom årene, Prøv først å undersøke hvorfor han eller hun oppfører seg slik og forstå årsakene til personlighet endringen du er i stand til å identifisere.


Men bortsett fra disse helserelaterte tilfeller folk pleier å dømme personlighet endringer av andre uten å undersøke sine egne atferd mønstre. Prøv for eksempel å huske din reaksjon sist du måtte vente en stand driveren park sine kjøretøy mens du og en annen ti biler var ventet bak før veien åpnes på nytt for deg å passere. Nå vurdere din reaksjon på samme hendelsen hvis det skjedde ti år siden. Ville det være det samme? Vel, sannsynligvis ikke. For meg minst, trodde da jeg var fortsatt en unge driver, jeg at verden ville komme til en slutt, hvis veien ikke ble åpnet automatisk i mindre enn ett minutt. Jeg pleide å være svært uhøflig, honking og shouting til stresset driveren til å skynde seg, og endte mine tanker med setningen, "noen av oss tok et førerkort før du får bak rattet!" Vel, har ting dramatisk endret i dag; Jeg vil tro til bedre. Det er ikke at driverne er jeg møter i dag har bedret seg enormt, men heller at jeg har endret måten jeg tenker på slike tilfeller og jeg har begynt å måle konsekvensene av mine egne handlinger. Hvis jeg var interessert i å nå mitt mål i tid, skal jeg ha fått i bilen femten minutter tidligere enn senere. Hvis jeg var en slik ekspert driver, vil jeg ikke måtte betale min bil metall støtfanger rettes sist fredag. Livet erfaringer og særlig tid, har endret av virkemåten og generelt min personlighet og jeg betrakter meg selv nå å være sinnsro, lykkeligere og mye mer i stand til enkelt å håndtere en krise. Som enkelt kunne tilbakeføres til det faktum at ikke jeg er en Høyskolestudent lenger-til min overraskelse noen ganger-men en moden profesjonell og ansvarlig person som mål å lykkes og excel.


Personlighet endres ikke nødvendigvis fordi folk ikke tillater nødvendigvis erfaringer og tid til å lære dem en ting eller to. Det tar mye selv-disiplin alltid være i stand til å undersøke din rolle i en hendelse, og det er bare menneskelig å klandre noen andre enn deg selv for utfallet av din antatte innsats. Men før anklage noen av å oppleve en endring i personlighet, det ville være ganske interessant å vurdere hva andre sier om deg. Dermed, lytte til dine venners mening, omstille din strategi som tiden utvikler seg, tror før de bestemmer seg å svare og alltid undersøke informasjon om din eller andre folkeslag handlinger. Personer du ser gjøre det hele tiden. Er det ikke nå din tur til å la alder "endre" du litt?

No comments:

Post a Comment