Sunday, March 4, 2012

Skjønnhet får eldre

I en fersk diskusjon med en gruppe venner jeg fikk sjansen, igjen, å realisere som tiden går ekstremt rask! Fra taste college for å motta en pensjonsplan, virker livet som en fem-minutters kjøretur i høy hastighet. Dessverre, selv om en offiser loven utstede noen en fart ticket uavhengig av vedkommendes alder, denne rask reise gjennom livet gir ikke noen garantier som på noen peker du vil bli tvunget til å stoppe, og slapp av. Faktisk har mennesker med forskjellig bakgrunn og baner i livet kommet til å innse, selv om etter å nå en viss alder, tilsvarer den makten over livet valg over aldring.


De fleste av oss har hatt opplevelsen av å snakke med en eldre person, for eksempel en forelder, om aldring, bare for å oppdage at det er noen ganger vanskelig for dem å akseptere det faktum at de ikke er tretti noe mer. Min far, en heller energisk og sosiale person med en rekke interesser og hobbyer, er for eksempel alltid ivrig etter å oppleve livets muligheter med hver sjanse han får. Dessverre, det faktum at hans helsetilstand, som har litt forverret når han ble eldre, ikke tillater ham å utføre disse risikabelt, men svært ønskede aktiviteter som han pleide å kjøre med letthet, har resultert i ham ser på seg selv noen ganger som en uverdig replika av hva han en gang pleide å være. Realisering, kombinert med det faktum at hans gruppe venner av omtrent samme alder har dramatisk endret livets valg, har ført ham å uttrykke fra tid til annen klag om hans manglende evne til å utføre som han gjorde i fortiden. Men bevisst og oppfinnsom som han er, min far har lykkes fokusert på disse parameterne som tillater ham å fortsette opplever hans hobbyer og nyte gleden av dykking, Vandring, eller båt fiske uten følelse av skyld. Faktisk, hans plan å bo unge er en inspirasjon for mange, inkludert meg selv, som har hatt en hard tid kopiering med det faktum at aldring ikke er noe man kan faktisk unngå.


Først av alt, har han besluttet å henge med venner i munter. Folk som deres alder som en sjanse til å være i stand til å klage om noe er ikke lenger inne hans Lukk sirkelen av venner. Tvert imot, har han vært tilbringe sin tid med mennesker i alle aldre som kan ta glede i å oppleve livet og forstår at livet er en gave som man bør nyte å det aller siste miste. Sekund, han har aldri opnar GIMP læringsprosessen. Selv om han regnes som en svært godt utdannet individ, har han aldri imot et forslag om å lese noe nytt, delta på en konferanse, eller gå ut for å utveksle synspunkter om ethvert emne. Med over sytti år på ryggen er min far en av dem som konstruerer lykken og deres evne til å holde sine sinn arbeider med hver sjanse de får. "Et inaktiv sinn er djevelens workshop," som han kaller det. Tredje, søt kjære klok pappa vet hvordan til å le! Ved å ha disse enkle ting, som en film eller et middagsselskap, fyller han luften med hans lenge og høyt laugher, noe som gjør hans ansikt alle røde før han gasps for pusten. Viktigst, ser min far hver dag som en mulighet til å fortelle folk om han bryr seg om hvor mye han does elske og verne dem.


En av mine favoritt scener i hele verden, er faren min sitter på hans favoritt stol i stuen, mens katten sover fredelig gammel. Særlig når jeg er i nød med alle problem ser jeg større enn livet selv han vanligvis slår til meg selv med en rolig stemme og klok, "alle disse skal gå. Prøv å huske at du trenger å holde meg i live, mens du er i live. Du får bare en sjanse, og det er en gave. Verne det!"

No comments:

Post a Comment